Piti laittaa tuo parantelua -sana hipsukoihin, kun en ollut ihan varma, että pitääkö ehjää systeemiä mennä korjaamaan, koska lopputulos ei näillä tarpeilla ollut toivottu.
Simmsin systeemin suodatinjärjestelmä on melko hankala huoltaa, tykkäisin enemmän sellaisesta mallista, jossa olisi helposti vaihdettava irtopatruuna ja sakkakuppi vedenerottimella.
Lopputulos oli periaatteessa hyvä, sakkakuppu meni heittämällä vanhan karkeasuodattimen tilalle, mutta uusi IKH:n Bosch -mallinen jalka vaati uudet liittimet ja vanhojen linjojen jakamisen 7mm kumiletkulla.
Harmi vain, että sakkakuppia ei saa kiristettyä niin tiukkaan, etteikö tihkuisi polttoainetta ja suodatinta ei uskalla niin kireälle ruuvata, että pitäisi.
Nämä kilkkeet saavat lähteä ja aitoa Boschia on tilattu Ebaysta tilalle.
IKH:lta saa joskus ihan hyvääkin tavaraa, nämä kilkkeet ovat jotain muuta. Olisin ehkä voinut reklamoida, mutta ehkä olisin saanut vain uuden tuotteen tilalle, mutta olisiko se ollut yhtään parempi?.
|
Vanha Simms -suodatinpaketti, oikealla karkeasuodatin. Suodatinelementtien vaihdosta on juttua tuolla teksteissä. Melkoinen himmeli vaihdettavaksi, ei ihme, että jää monesti vaihtamatta. |
|
Siirtopumpusta on käsikäyttövipu kadonnut. |
|
Paluu tankkiin, tähän laitan t-liittimen ja 7mm letkun suodatinljalkaan menevälle M14 -liittimelle |
.
|
Uusi italialainen pumppu paikoillaan, tätäsaa myös puolet halvempana kiinalaisena |
|
Uusi suodatin paikallaa, ei meinaa pitää millään kiristyksellä, myös sakkakuppi tihkuu |
|
Vuotaa tiivisteen välistä |
|
Nätti paketti noin muuten, M14 liittimet suodatinjalkaan eivät lähteneet pitämään kupariprikoilla, vaan piti laittaa teflonia |
|
Suodattimelta pumpulle uusi linja letkusta |
|
Oikealla siirtopumpulta tuleva linja sakkakupille, josta suodattimen taakse sisäänmeno. Päällä on paluu, joka haarautuu suuttimelta tankkiin. Vasemmalla syöttöpumpulle lähtö |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti