Yhtään tietämättä milloin viimeksi on vaihdettu ilmansuodatin, hankin uudet patruunat Traktorimies -kaupasta. Ohjekirjan mukaan patruunoita voi puhdistaa paineilmalla viisi kertaa, minkä jälkeen ne on vaihdettava.
Ensimmäistä kertaa maskia irrotettaessa joutuu hieman miettimään, että miten tämä on kiinni, koska ohjekirjakaan ei kerro: maskissa ylhäällä keskellä on kumitalla, maskissa urospuolinen, korissa naaras. Samanlainen kuin kuten sivupelleissäkin. Kiskaisemalla ylhäältä maski kallistuu eteen ja sen voi nostaa pois puskurissa olevista saranatapeista.
Kuvan tynnyrin sisään tulee kaksi suodatinta sisäkkäin. Uuden ulomman suodattimen mukana tulee myös uusi päätypelti. Vanha on hieman tiukassa, mutta voimalla lähtee.
Pintaruostetta suitsin kotelonsuoja-aineella.
Alempana on muovinen syklonin kuppi, joka tyhjennetään. Kuppi on halki, joten sitä pitää hieman hitsata juottimella.
|
Ilmansuodattimen sisäpatruuna |
|
Ulompi ilmansuodatin, uusi oikealla, mukana uusi päätypelti
|
|
Suodattimen vieressä roikkuu äänimerkki yhden johdon varassa. Hitsaan katkenneelle telineelle jatkoa ja lisään uuden liittimen katkenneen tilalle |
|
Maskista irrotan molemmat ajovalot. Toisesta umpiosta puuttuvat säätöruuvien jouset, joten valaisimen paikallaan pysymiseksi säädöt on ns. vedetty tappiin ja valo osoittaa taivaaseen. Hehkulankapolttimon valoteho on säälittävä |
|
Maskissa on lohkeama. Kokeilen muovihitsausta, mutta muvi on jotain outoa seosta, enkä saa saumaa pitämään, vaikka yritän molemmin puolin |
|
Näkymä lohkeamasta ennen muovihitsausyritystä, puristan ruuvipuristimella lohkeaman umpeen |
|
Epäonnistuneen hitsausyrityksen jälkeen otan käyttöön polyesterihartsin ja lasikuitumaton, jolla lohkeaman saa sidottua kasaan. Muutamassa tunnissa sauma on kuiva |
|
Hitsauksesta jäi jälkeen hieman kraateria, peitän onkalot polyesterikirtillä ja suihkutan päälle mattamustan sprayn. Kuivuttuaan näyttää hyvälle. |
|
Uusi kilpi tilattu Joensuun K1 -katsastuksen kautta. En toivota joulun kunniaksi "pääskööt vangit vankiloistaan" vaan työllistän kilpipajaa. Kilven teline on ruostunut, sivelen sille hieman fosforihappoa. |
|
Tyyppikilpi löytyi maskin takaa |
|
Kilpiteline ruosteet poistettuna ja maalattuna |
|
Agcon valtakunnallisena tarjouksena on led-ajovalot, joita koko 4x6" käy tähän malliin. Hinta on houkuttelevan edullinen |
|
Tuotteen mukana tulee säätöruuvien muoviklipsit, joita ei ole kaikissa lyhdyissä. Mukaan tulee myös ruuvit ja jouset ruuvien alle, joita ilman valaisinta ei voi säätää |
|
Toinen paikoillaan |
|
Säätöä vailla |
|
Umpiossa on lähi- ja kaukovalon lisäksi päivänajovalo/huomiovalo. Vedän johdon valmiiksi ohjaamoon, mutta en ole vielä päättänyt, miten sen kytken. Ilmeisesti pysäköintivalojen kanssa yhteen. |
|
Alkuperäinen valopistoke, johdot ovat ilahduttavan tukevat verrattuna esim. joihinkin autoihin |
|
Hyvin istuvat maskiin |
|
Päivänajovalon testausta |
|
Lähivalo |
|
Suuntausta. Lähivalon yläreuna on linssin ansiosta yllättävän terävä |
|
Lähivalo |
|
Kaukovalossa riittää tehoa |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti